Citroen C1 ev’ie, primul automobil 100% electric in vanzare in Marea Britanie

Citroen C1 ev’ie, primul automobil 100% electric in vanzare in Marea Britanie


Citroen C1 ev’ie, primul automobil 100% electric in vanzare in Marea Britanie

Primul automobil Citroen 100% electric a intrat in vanzare in Marea Britanie. Numele sau este C1 ev’ie, avand la baza versiunea Citroen C1. Chiar daca nu este chiar un automobil de familie C1 ev’ie are o serie de avantaje de necontestat: nu platesti taxa de drum, taxa de acces in centrul orasului, ai sute de spatii de parcare gratuite, nu ai costuri cu combustibilul si nu poluezi atmosfera.

Va intrebati deja ce performanţe are si ce pret. Dar stati asa, de ce nu am pus pagina de net a celor de la Citroen, pai pentru ca nu este produs de ei, dar o companie din Londra ce face conversii din automobile cu petrol in automobile electrice. Si la pretul de 16,850 lire sterline să speram ca merita !

Specificatii tehnice Citroen C1 ev’ie:

Viteză maxima: 100 km/h
Autonomia (în condiţii normale): 120 km
Reincarcarea bateriilor de la o priza de 13 amperi
Versiune cu 3 sau 5 uşi
Volan asistat electric
Radio CD player cu MP3
Ferestre electrice
Frane ABS
Garanţie Full pe 3 ani

Multumim lui Constantin Ungureanu pentru ca ne-a adus la cunostinta Citroen C1 ev’ie.

Aboneaza-te Aboneaza-te la Newsletter Aboneaza-te la RSS

Articole asemanatoare:

Exista 6 comentarii la 'Citroen C1 ev’ie, primul automobil 100% electric in vanzare in Marea Britanie' »

  1. Din pacate britanicii, ca orice alta natie, au luat in ras pretul urias (chiar si cu o posibila prima de £5000 din partea statului la achizitia unui EV). Cu toate acestea, este un start (asa cum au fost incercari in toate domeniile) si ajuta muritoru de rand sa inteleaga cu ce se mananca. Mi se pare gresit felul in care isi promoveaza producatorii astfel de produse: unii le promoveaza ca masini sport (gen Tesla Roadster), altii ca solutii de reducere a costurilor. Cred ca mesajul general ar trebui sa fie: Trebuie sa facem ceva pt a mai avea un viitor in care sa speram, iar solutia curenta este singura posibila ce o putem adopta, insa luptam sa o imbunatatim! Asa, sunt multe vedete internationale care au sarit initial de ochii lumii la un Prius, dar in acelasi timp mergeau cu private jet 🙂 Ipocriti…

  2. Mercedez a scos pe piata 100 de furgonetee Vito, prin fabrica sa din Vitoria, pais basco. Anul acesta, fabrica 5oo unitati, iar pina in 2014, inca 2ooo unitati, cind se va renunta total la motorul pe combustibil. Furgoneta se numeste mercedes Vito E-Cell, are o autonomie de 130 km, viteza max. 8o km/h. Icarcarea bateriei la 8o% capacitate, in 40 minute, iar complect, 4-6 ore. Ca pret, ieri se vorbea de 30000 eurro. Baterria este de ionny de litiu si are 16kw/h (2 baterii).Interesant, e faptul ca si opel amparo si chevrolet volt, au baterii de 16 Kw/h. Initial opel amparo a fost proiectat cu o autonomie de 600 km, si o viteza de 130 km/h. Dar dupa scandalul de vinzare a firmei opel de catre americani (opel apartine de general motors) la alta companie, faptt ce a dus la o opunere drastica din partea statului german. firma opel nu mai iese pe piata cu aceasta versiune total electrica, ci cu una mixta ca si chevrolet. M.C.

  3. buna. Este ceva legat de masinile electrice- ca sa va informezi sunt niste oameni care conduc lumea,care invart afacerile cu petrol. De ce credeti ca petrolul a crescut asa de mult,este aproape pe gata,in anul 2050 nu o sa mai fie nimic petrol,iar ei tot cresc pretul. Inca ceva,acesti oameni,care se presupune ca ar conduce lumea nu vor sa dea drumul la masinile electrice,pentru ca,daca ar aparea ele si le-ar putea folosi orice om,petrolul nu prea ar mai avea valoare,adik multi si-ar cumpara masini electrice. Credeti ca dc masinile electrice se incarca la prize speciale,sunt si altele ( adik alti oameni) care au contruit masini electrice, care pot fi incarcate la o priza de 220 V,dar sunt multe???? deci masinile pe baza de curent electric nu sunt puse la punc pe piata pentru ca se tem sa nu dea faliment oamenii cei mai mari,cei cu petrol. Sunt multe proiecte cu masini electrice,sunt facute de la A – Z ,numai ca nu le dau voie superiorii lor.

  4. Interesant articol. Sunt curios cand va aparea si pe strazile din Romania atata timp cat noi nu avem statii de reincarcare a masinilor electrice.

  5. va mai trece foarte mult timp pana cand producatorii auto vor face NUMAI masini electrice

  6. Buna ziua.Parerea mea este ca ar trebui sa privim dincolo de aparente;si ca sa ma explic…nu este vorba doar de cei care fac afaceri cu petrol,este vorba de increngaturile unui sistem facut anume ptr. a stoarce bani de oriunde si de la oricine.Costul petrolului ar fi mult mai mic fara atatea accize si tva.Numai tva-ul la noi este 24%(un sfert)!!!Si se deduce numai daca iau masina in leasing…Pana acum masinile electrice s-au fabricat prin adaptarea propulsiei pe o caroserie deja adaptata ptr.motoarele clasice grele si care produc vibratii,ori daca s-ar dori cu adevarat ca masinile electrice sa fie competitive s-ar folosi alte materiale mai usoare si rezistente care ar putea fi si reciclate 100% de exemplu plastic,materiale compozite etc.O masina electrica mai usoara inseamna un plus la demaraj,autonomie sporita si un necesar energetic redus ori se stie ca o pondere importanta in pretul unei asemenea masini il are bateria.Ar fi multe de spus pe tema asta insa inainte de toate trebuie sa se VREA. Stima.