Cum sa-ti convertesti automobilul in masina electrica

Cum sa-ti convertesti automobilul in masina electrica


Cum sa-ti convertesti automobilul in masina electrica

Cel mai nou colaborator Energeia, Constantin Ungureanu, are de gand sa isi construiasca singur o masina electrica. Nu este doar un vis, existand suficiente exemple de oameni care au reusit acest lucru. Pe linga avantajele financiare, exista si sentimentul ca ai contribuit la curatarea planetei, dand un exemplu ce poate fi urmat si de altii.

In prima parte a unei serii mai lungi (speram noi) de articole privind conversia unui automobil in masina electrica Constantin prezinta cateva notiuni si exemple de conversii.

Un simplu search pe Youtube a cuvintului EV te duce direct la Electric Vehicle adica Vehicul Electric si la tot felul de proiecte de conversie a masinilor pe petrol in electrice.

Cine a reusit sa vizioneze documentarul “Who Killed The Electric Car” – “Cine a omorat masina electrica”, s-a lamurit despre ce este vorba si ce se intimpla in lume cu magnatii petrolului si cei mai mari producatori de automobile, in acest caz GM, care nu vor sa piarda miliarde de dolari cu aparitia unui automobil 100% ecologic si nepoluant – masina electrica.

Totusi exista si oameni care nu se conformeaza legilor petrolului si acestui razboi mediatic impotriva masinii electrice. Exemplu in acest sens si pe care il puteti vedea pe Youtube este Gav’s EV Conversion.


EV-ul lui Gav – procurarea masinii initiale

Pentru cei sceptici care citesc acest articol si merg pe ideea ca o masina electrica este mai putin rapida, are probleme cu bateriile samd, pun mai jos un clip video despre un proiect numit White Zoombie.

Este vorba de un “DRAGSTER” adica o masina de mare viteza 100% electrica, un Electric Datsun fabricata in anul 1972 convertita in electrica, accelereaza de la 0-100 km/h in doar 3 secunde si are doua motoare electrice pe care le poti comuta in paralel sau in serie prin intermediul unui DC – controller. White Zombie poate lasa in urma automobilele de genul Dodge Viper – 500CP, Porche Carrera GT – 600 CP si de ce nu chiar masini de Formula 3, cu Formula 1neavand rostul sa comparam din moment ce majoritatea oamenilor au nevoie nevoie de maximum 300CP.

White Zombie Electric Vehicle


The Wall Street Journal despre White Zombie


Un clip pentru cei sceptici – Electric car versus Ferrari

Iar cu bateriile lithium-dioxid de mangan de la TOSHIBA se poate ajunge la o autonomie foarte mare si depasirea barierei de 500km la o singura incarcare de 8 ore. Cum se fac bateriile pentru masini electrice,si de ce sunt mai bune decit cele cu acid aflati in clipul de mai jos.

Dar sa revenim la proiectul lui Gav, un tanar proaspat casatorit din Noua Zeelanda, care a luat o masina donata de cineva pentru acest proiect de conversie. De fapt ce si-a propus el a fost sa transforme un automobil pe petrol, deci poluant si scump de intretinut, in ceea ce urasc cel mai mult miliardarii petrolisti – un automobil electric, 100% ecologic, foarte simplu si ieftin de intretinut.

Cu putina rabdare, un pix si o foaie va puteti nota toate etapele de conversie ale unui automobil urmarind toate filmuletele de pe Youtube de la Gav’s EV Conversion 1 pina la Gav’s EV Conversion 19 (varianta 20 este finalul) si veti vedea toate etapele de conversie si chiar inregistrarea oficiala a unei masini electrice, cei drept nu la noi in tara, dar si in Romania este posibil.

Alte exemple – conversia unei Toyota Yaris 2007

Intentionez de mult sa cumpar o masina electrica si cu citeva panouri solare si dupa cum va imaginati sa devin total independent economic, dar mai am pina acolo. Promit sa revin,odata ce ma apuc de proiect cu filmulete pe Youtube made in Romania si cu date mai exacte despre costuri si acte necesare conversiei in EV. Pina atunci, cum zic americanii de la White Zoombie …DC RULES !!!

Aboneaza-te Aboneaza-te la Newsletter Aboneaza-te la RSS

Articole asemanatoare:

Etichete:

Exista 558 comentarii la 'Cum sa-ti convertesti automobilul in masina electrica' »

  1. eu unul chiar imi suride conversia,indiferent ca ies mai ieftin la consum s-au ramine aceiasi cheltuiala…singura problema ar fi finantele de care trebuie sa dispui pt aceasta conversie.Chiar ma gindesc pe viitor ca o parte din costurile acestei conversii sa provina din vinzarea actualului motor cu care este echipata masina.visez “frumos” dar “serios” la cest lucru.mecanica nu prea cunosc dar cu putin timp si lectura sper ca intro buna zi sa o pot face singur.

  2. Sal, pt Lupu Ilei am sa caut si eu poate gasesc sa luam la loturi, dar dak gaseste cineva intre timp, poate sa anunte aici k suntem mai multi care dorim

  3. vand:
    1} 1buc motot cc80v,Pn=10kw{balkancar}….2 000 ron
    2} 1 kit GOLDEN MOTOR= 1 MOTOR BLDC 10KW-72V+CONTROLER 500A+PEDALA ACCELERATIE……………….1 500 EURO
    EXECUT TRANSFORMARE CU OMOLOGARE RAR AUTOMOBIL ELECTRIC
    0722 243 212 -mariogalati

  4. Salutare ma intereseaza sa transform un ford k ma puteti ajutata cu nr de Tel din bucuresti? Eu mergem la marfa in china de 3 ori pe an daca ajuta m a puteti contacta pe mail

  5. a incercat cineva sa transforme motorizarea la un Land rover Freelander 1? Ce costuri implica?

  6. Salut ,

    De foarte multa vreme sunt tentat sa-mi tranform automobilul cu motor pe benzina ( Opel Astra ) in automobil complet electric , am cautat peste tot componente , cele mai ieftine le-am gasit in China.
    Motor – 1000 $ ,controler 700 $ , baterii 2000 $ ,incarcator 800 $ , pompa vid 350 $ , aer conditionat 400 $ , radiator incalzire electric 350 $ , restul de piese electrice inca 1000 $ , plus costuri cu adaptarile motorului si ale bateriilor , costuri pentru omologare , si intr-un final am ajuns sa trag linie si sa-mi dau seama ca voi fii nevoit sa investesc peste 9000 $ .
    Prin cautarile mele am gasit un anunt pe ” http://evalbum.com/4309 ” , din curiozitate i-am contactat , si din cate am inteles la 1 sep 2012 vor porni productia in serie .
    Acum ma gandesc ca decat sa ma chinui sa fac eu toate modificarile mai bine imi vand masina si ma inscriu pe lista lor de clienti.

  7. Draga Marian75, as dori sa te contrazic, chiar daca consider ca faci “un pic” de reclama pentru Automobile Electrice Romania, dar te rog sa mai verifici odata preturile.
    Ca sa fac si eu un pic e reclama: kitul de conversie este mai ieftin, exclusiv clima si incalzire ajunge undeva la 2500 €, bateriile in jur de 2000 €, restul pieselor nicicum nu costa inca 1000 $.
    Si chiar si asa ai ajuns doar la 6600, la care ai mai adaugat 2400 $ pentru niste lucrari de adaptare si costuri care sunt de fapt minore?

    Pentru cei care se lasa dusi in eroare de aceste costuri numite de Marian75, stati linistiti, conversia unei masini in vehicul electric nu este atat de scumpa si nici nu este un lucru atat de complicat precum prezentat de unii.

    Daca doriti mai multe informatii, ne gasiti la masinaelectrica.org.

    Scuze Marian75, dar ar trebuie sa ramanem fair…

    Cu stima,

    admin masinaelectrica.org