Masinile hibrid, fita sau necesitate?

Masinile hibrid, fita sau necesitate?


Masinile hibrid, fita sau necesitate?

Cauzele ecologice incep incet incet sa preocupe si Romania, drept dovada in acest sens stand conferintele si intalnirile pe teme ecologice, ce au loc in numar din ce in ce mai mare. Aseara a avut loc un eveniment organizat de Toyota pe tema "masinile ecologice, fita sau necesitate", la care am participat si noi.

Intalnirea ce a avut loc la Green Hours (un nume ce aduce a ecologie) nu s-a dorit o prezentare a modelelor hibride Toyota ci mai mult o discutie deschisa unde fiecare poate comenta si pune intrebari. Toate bune si frumoase pana la partea de strategie in Romania a celor de la Toyota. Spunem asta pentru ca strategia de promovare a vehiculelor hibride este practic inexistenta, partial si din cauza lipsei de bani generata de vanzarile scazute (sub 100 de exemplare pe an) ale modelului Prius, cu toate ca acesta se vinde mult mai bine decat concurenta.

Din punctul meu de vedere strategia globala Toyota este gresita, look-ul masinii adresandu-se celor care vor sa faca declaratia "sunt diferit". Incalzirea globala este o problema care ne priveste pe toti, nu doar pe cei care suntem diferiti, motiv pentru care este bine ca toti sa folosim masini hibrid, dar cat timp acestea nu ni se adreseaza sansele ca acest lucru sa se intample sunt infime.

In plus producatorii trebuie sa inteleaga ca oamenii si-ar cumpara o masina hibrid doar daca ar costa la fel ca una diesel si ar oferi aceleasi dotari si costuri de intretinere. Cat timp Toyota Prius costa aproape 25.000 de EURO si ofera in interior spartan nu cred ca lumea se va inghesui sa o cumpere. In plus mai este si problema poluarii: Prius emite 102 grame pe km, nu cu mult mai putin decat o Dacia Logan 1.5 dCi care emite 125 g si costa de trei ori mai putin.

In clipa in care producatorii vor intelege lucrurile de mai sus sunt sanse ca masinile hibrid sa devina populare. Pasi in acest sens se fac, dar sunt prea mici, cel putin deocamdata.

Mai jos aveti un slideshow cu imagini din exteriorul si interiorul modelului Toyota Prius.

[slideshow=2]

 

Aboneaza-te Aboneaza-te la Newsletter Aboneaza-te la RSS

Articole asemanatoare:

Exista 8 comentarii la 'Masinile hibrid, fita sau necesitate?' »

  1. Masina electrica este raspunsul si electricitatea se poate obtine si din hiodroliza apei nu doar energie solara…

  2. Eu cred ca nu sunt de fitze, pur si simplu sunt pentru prosti cu fumuri. Randament mai slab, din moment ce motorul cu ardere interna incarca bateriile. Reducerea poluarii, de unde, daca sursa e tot motorul clasic si randamentul e mai slab. Singurul avantaj ar fi reducerea poluarii IN ORAS, dar numai daca locuiesti la 50 Km si in fiecare zi incarci bateriile pe drum, iar in oras mergi pe baterii. Dar poluarea totala, este mai mare din cauza randamentului. Daca gresesc, va rog sa-mi explicati unde.

  3. am un Prius de 2 ani. l-am luat ca sa fac economie: de taxa de poluare (0 Euro), de combustibil (5% in oras), de dioxid de carbon (102g pentru o masina maricica si foarte sprintena), de service si intretinere (15.000 km intre reviziii pentru o masina foarte fiabila). Uitati-va la soferii de Prius pe drum – foarte rar in Romania sunt vedete, baieti de Dorobanti. In general sunt oameni seriosi, familisti…

    Masina e foarte bine echipata, totul electronic, cutie automata, spatioasa, sprintena. Urmatoarea va fi cu siguranta electrica.

  4. fratilor deja s-a inventat masina care merge cu apa si otet http://libertatea.ro/stire/motorul-care-merge-cu-otet-si-coca-cola-239416.html pe care eu am si vazut-o de altfel…asa ca aia cu panouri solare e expirata..

  5. pentru Mihai totusi sa nu oferim cuvinte jicnitoare celor cu hibride , vazand un documantar despre hybrydoase am inteles ca sunt mult mai sugace sa zic la carburant per total la un numar de kilometri dar , ca este si un dar domnule mihai stilul de condus influenteaza cu 30% consumul sa nu uiti , si daca esti de dorobanti ai fite si nu esty eco vrei sa fii mai tare decat baiatul lu ala din capul strazii etc. mai bine zis :trompeta:
    pentru adrian si tozi posesorii de prius , cu respect sincer numi plac masinile est asiatice dar daca e ceva hibrid si nu polueaza e mai mult decat ok . a era sa uit mihaitza dar daca tiar da cineva un prius lai lua ? eu zic ca da , dar daca mi lar da mie as merge numai pe baterii daca se poate si incarc numai cu curent de la priza din casa cand ajung

  6. Dragi ecologisti ..Un exemplu:ideea motorului pe baza de hidrogen e mai mult ca ideala si daca doriti sa va documentati mai bine mergeti in Munchen ..la BMW,ve-ti avea niste informatii foarte folositoare,in asa fel incat sa nu vorbiti pe langa subiect.Si nu exista nimic expirat atata timp cat se poate reduce poluarea..da e greu din punct de vedere financiar recunosc ..dar putin efort e de ajuns. si cu timpul se va ajunge sa fim obligati sa schimbam radical multe masinarii si alte cele,pt ca se va impune asta datorita reducerii resurselor naturale pana la epuizare.

    Cu regret,

    Andra

  7. Raspuns la interventia lui “turbo_power21”. Ai atitea greseli gramaticale in citeva rinduri incit e clar ca nu prea ai avut probleme cu scoala. Deci n-ai cum sa intelegi nici treaba cu randamentul. Iar daca o folosesti doar la priza, ai nevoie de una electrica nu de hibrida. Da’ daca stam sa ne gindim, 80% din energia electrica este inca obtinuta prin arderea carbunilor, asa ca unde mai e ecologia ? Alimentarea cu hidrogen este “curata” dar pune probleme mari de cost pentru ca nu exista o metoda de obtinere rentabila si stocarea lui este o mare problema.
    Concluzia mea ? Masina hibrida, cel putin in stadiul actual, este
    pentru fraierii cu bani.

  8. Mihai, ideea e in felul urmator: ai dreptate 90%. Gandeste-te totusi la faptul ca energie electrica este produsa nonstop fie ca o consumam sau nu pe toata. Energie se iroseste in fiecare secunda fiindca nici un sistem din lume nu produce cu 5-10% peste consumul la un moment dat (marja de eroare). Daca ne mai gandim si la consumul la o reincarcare… deja la nivel national este un consum infim (care oricum se pierde).